Sabtu, 18 Disember 2010

future (:

malam ni tah knape aku bermimpi nak bercerite pasal mase depan aku -.-' . aku org nye sangat lahh bersemangat nak berjaya . tapi smue nye tersekat di separuh jalan -.-' . sebab ape ? sebab aku ade penyakit malas a.k.a hangathangat taik ayam . grr . lampi betol . btw , sekarang aku mmg tekad giler nak mati . disebabkan aku sudah semakin membesar , aku nak berfikir secara matang dan profesional . betol keh aku eje ? ahh , lantak situ .


sometime aku kuat berangan . betol , tak tipu . smpai cikgucikgu pon ngadu kat bapak aku yang aku kuat berangan -.-' . aku bukan berangan bukan pelamin kawen aku mcm mane , tpi aku berangan bile aku dah berjaya . itu jehh . ape punye cikgu daaa -.-' .


seterusnye , aku pade mule nye lah bercita cita nak jadi dokter . tapi disebabkan aku lambatlambat alam , then aku agak lambat pasal scn -.-' . grr , tak minat kodd ! mmg ler gaji doctor ni besar . tp aku tak tau :D


aku tukar citerase cita-cita aku kpde bisneswomen . dengar mcm gempak bukan ? yeah , aku teringin sangat nak ceburi bidang perniagaan . untung untung rezeki aku mane tau . tapi bapak aku cakap plak , kalau nak jadi ahli perniagaan kena berani tanggung risiko . aku berani . tapi dalam diam p-e-n-a-k-u-t -.-' .



beralih pulak berangan nak jadi p-h-o-t-o-g-r-a-p-h-e-r terkenal . tapi bile piker balek . terjamin keh mase depan aku ? ohh i don't know . tau tau karang aku yang lingkup
.

berangan pulak nak jadi cikgu mcm mak aku . best jgk jadi ckgu ni . tp evertime kerja menimbun jeh . emak aku cakap , kalau piker pasal kerja menimbun baik kau lupe niat kau nak jadi ckgu . semua pekerjaan kerja nye menimbun . mane ade kerja goyang kaki ken ? grr


emak aku plak suruh aku jadi n-u-r-s-e ? what ? urghh , boleh kod . kne berani ngadap pesakit lahh ken ? btw aku tak kesah nak ngadap darah keh hape . tapi aku agak leceh kalau dapat pesakit yang banyak kerenah -.-' .


so , aku dah mmg tekad . aku akan carik kerja kerajaan . sekurangkurangnye mase depan aku terjamin bukan ? yes , sangat terjamin . dan pasal bisnes tho mmg aku akan buat jgk . bisnes internet . sbagai duit sampingan aku .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan